sporządza akty notarialne (m. in.: umowy sprzedaży, umowy darowizny, umowy zamiany, umowy dożywocia, umowy majątkowe małżeńskie, umowy spółek, pełnomocnictwa, testamenty);
sporządza akty poświadczenia dziedziczenia, które mają moc sądowego postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku;
podejmuje czynności dotyczące europejskiego poświadczenia spadkowego;
sporządza poświadczenia (m. in.: własnoręczności podpisu, pozostawania przy życiu lub w określonym miejscu);
doręcza oświadczenia;
spisuje protokoły;
sporządza protesty weksli i czeków;
przyjmuje na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe, dokumenty, dane na informatycznym nośniku danych;
sporządza wypisy, odpisy i wyciągi dokumentów;
sporządza, na żądanie stron, projekty aktów, oświadczeń i innych dokumentów;
składa wnioski o wpis w księdze wieczystej wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę wpisu w księdze wieczystej;
sporządza inne czynności wynikające z odrębnych przepisów.